Zoeken
  • Justin

Een kijkje in de keuken...

Al meer dan 3 jaar ontvangen/ versturen we meer dan 20 pakketjes per week. (we hebben een goede band met de postbezorger, zeg maar..) Een beste klus om te klaren, waar we als gezin ieder een steentje daarin bijdragen. Zelfs onze kleintjes helpen met het uitpakken van de binnenkomende pakketjes en het versturen van de uitgaande pakketjes. En dat is fijn, want er is meer werk aan de winkel!

Een greep uit de bezigheden..

  • Nieuwe voorraad verkrijgen

  • Voorraad bijhouden

  • Advertenties bijhouden

  • Reparaties analyseren en uitvoeren

  • Nieuwe babyfoons testen en verwerken

  • babyfoons labelen

  • Bestellingen Inpakken en verzenden

  • Klantvragen beantwoorden (support)

  • De financiele andministratie en belastingen

  • En als laatst alles wat er mis gaat en opgelost moet worden


Weet waar je mee doorgaat, als je hobby begint uit te lopen..


Verpakking

We verpakken alles in 2e handsverpakkingen. Geen verpakking is gekocht, en dat geeft een glimlach. (Behalve het kartontape om de dozen degelijk dicht te maken)


Soms versturen wij in een orginele doos, want dan hebben wij die ontvangen en anders een normale doos. Wij doen nooit een doos om een doos heen. Zonde van het verpakkingsmateriaal.

Het is trouwens interessant en leuk wat voor verpakkingen wij soms van ingekochte babyfoon ontvangen.


Verpakt in

  • "Luiers (ongebruikt)

  • Kinderkleren

  • Toiletpapier

  • Omringt door knuffels

  • Dozen van bestellingen bij andere dubieuze winkels

  • en soms gewoon zonder enige bescherming in de doos gekiepert


Shockproof

Alles waarmee wij kunnen zorgen dat een babyfoon in goede orde aankomt.

Zullen wij gebruiken wij. Verwacht dus geen plastic vrij pakket, wij hergebruiken plastic juist graag. Het zal dus vaak geen allernetst ingepakt pakket zijn. Maar wel een pakket die tegen flink wat

stoten kan.


In onze pakketjes vind je altijd een controle briefje waarop staat waar wij de babyfoons op hebben getest, voordat deze de deur uit is gegaan.










Communicatie

Ondertussen zijn wij bereikbaar via

  • Webshop

  • Whatsapp

  • Marktplaats

  • Facebook

  • Mail

Al deze kananel bijhouden is een beste taak. Neem van mij aan.. je leert de mensheid goed kennen via een webshop. Wij zijn telefonisch niet bereikbaar, dit is simpelweg niet in de tijd te passen. Elke dag komen er wel een aantal vragen en of orders binnen waar geacht worden 'even' op te reageren.


Hoezo weggooien?

Ondertussen heeft Refurbabyfoons.nl meer dan 200 babyfoons 'gered' van de vuilnisbelt. Sinds dat we het inkopen van babyfoons aanbieden, is de interesse daarin enorm. Heel leuk om te merken. Klanten komen speciaal naar ons om de gekocht babyfoon na een jaar weer in te leveren.


Uiteraard kunnen we niet alles repareren wat we binnenkrijgen, maar al kunnen we een speakertje of knopje hergebruiken, daar kunnen we vervolgens weer een reparatie mee uitvoeren, en zo onze continuiteit borgen. Een bijdrage aan een gezonde manier van ondernemen en dienstverlening.


Reparaties

We krijgen af en toe de vraag: is dat repareren rendabel? Ons antwoord is, dat is niet onze hoofdreden waarom wij het aanbieden. Maar uiteraard moet het wel wat opleveren..

De hoofdreden ik hou erg van knutselen en uitzoeken hoe iets werkt, nou dat past perfect bij het repareren van babyfoons. We rekenen standaard 30 minuten als reparatieslot, en dat is eigenlijk een bescherming voor mijzelf. Er zijn avonden geweest, waarin 2 uur niet genoeg was. Uiteraard is dat niet houdbaar.

Ondertussen geleerd, dat de meertijd niet perse bijdraagd aan het wel of niet kunnen repareren van een defecte babyfoon. De eerste 15 min zijn bepalend. Het repareren blijft een uitdagende actie, gezien ook wat gerepareerd is, uiteraard weer kapot kan, de grote vraag blijft dan.. Waar ligt dat aan?

Meest gerepareerde babyfoons

De alecto DVM 200 monitor blijft de meest gerepareerde babyfoon, daarna de Luvion Essential monitor. Beide de adapterpoort die vaak sneuvelt.

Daarna wordt het een mengelmoes van merken.


Duurzame keus Bij elke reparatie voorkom je dat een nieuw product, transport en grondstoffen gebruikt en verbruikt hoeven worden. Uiteraard kost een reparatie ook energie, maar het blijft de meest duurzame keus.

3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven